Мета: дати учням первинне поняття про явища природи, сезонні явища; провести спостереження за змінами в природі, за поведінкою тварин; учити порівнювати , аналізувати, робити висновки; формувати вміння естетично сприймати природу навколо себе, бажання помилуватися нею; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Хід уроку
І. Емоційне налаштування.
Всіх вітаєм: сонце,небо,
Поле, луки, ліс, хмаринку!
Збережем своє довкілля,
Адже ми – його частинка.
- Діти! Посміхніться одне одному і побажайте гарного настрою на урок і успішного навчання.
- А який настрій у нашої погоди! Яке сонечко? Яке небо?
- Сьогодні унас незвичайний урок. Так, саме урок, хоча і на природі. Подивіться навкруги, яка пишність фарб нас оточує! Сьогодні ми опинимося у незвичайному царстві
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Зупинка 1.
- Згадайте, як відчували сонечко влітку?
- Подивіться на небо. Чому не видно сонця?
З небокраю, з-за дірови,
Вийшли воли чорноброві:
Принесли водиці дзбан,
Полили і ліс, і лан.
- Що це? Чи є на небі хмари? Який вигляд вони мають?
- Підставте свої щічки до сонечка? Що ви відчуваєте?
2. Зупинка 2.
- Підійдемо тихенько до кущика бузку. Я бачу на ньому живі істоти. Хто причаївся серед листочків?(муха,оса,метелик,павук)
- До якої природи належать побачені нами тварини?
- Хто із вас бачив білочку? Чи змінилося забарвлення хутра у білочки восени?
3. Зупинка 3.
- Придивіться до зеленої травички. Хто там стрибає?
Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає.
- Яких ще пташок ми бачимо?
- Чому ми не чуємо соловейка, інших співучих птахів? Куди вони поділися?
4. Зупинка 4. Розмова з вишенькою.
- Підійдемо до вишеньки і запитаємо в неї, з ким вона товаришує.
Коріння вишеньки бере із землі воду і поживні речовини. Вітерець колише її гілочки. Сонечко дає їй світло і тепло. Отже, вишня товаришує із неживою природою.
Бджілки запилюють її квіти навесні, птахи знищують гусінь, яка хоче поїсти її листячко. Отже, з ними теж вона товаришує. А чи є другом для вишні людина?
5. Зупинка 5. Малювання на асфальті осінніх дерев.
- А тепер намалюйте кольоровою крейдою на асфальті осінні дерева. Покажіть усю красу осінньої природи.
IV. Рефлексія.
1. Засвоєння екологічного правила.
Йтиму садом, полем, а чи лугом,
Буду я природі вірним другом.
Не столочу навіть і трави.
Я скажу їй : - Зеленій, живи!
2. Гра «Інтерв’ю».
- Кореспондент журналу «Пізнайко» хоче дізнатися, що цікавого приніс вам цей урок.
Немає коментарів:
Дописати коментар