А батьки поряд з нами…
Якими мають бути очі людини, щоб їх можна було назвати красивими, і що вони повинні вміти бачити? Якими мають бути руки людини, щоб їх можна було назвати красивими, і що вони повинні вміти робити? Так народжується Куточок Краси.
У кожного з нас є улюблені місця, де ми почуваємося по–особливому, відчуваємо насолоду і спокій, які дарує нам природа.
Багатство краси, емоційна глибина, духовна повнота- це та сфера життя колективу, завдяки якій відбувається самопізнання й самовиховання. Людське спілкування – надзвичайно широке.
Моє завдання зробити це спілкування таким, щоб воно облагороджувало особистість, збагачувало її моральну красу.
Милуємося красою та спілкуюся з дітьми, батьками і ми на нашій галавині, застосовуючи спадщину великого наставника, вчителя від Бога В.О.Сухомлинського, який вважав, що «єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування».
Мета: розвивати емпатію, творчу уяву; показати дітям і батькам, що людина через красу природи може подарувати собі короткий відпочинок; створювати умови для емоційного самовираження; виховувати гармонію відносин людини і природнього середовища.
Обладнання: оповідання В.О. Сухомлинського «Казки школи під голубим небом».
Місце проведення: ліс за селом.
Хід роботи
(Йдемо з дітьми та їхніми батьками до лісу, знаходимо затишне місце. Воно сподобалося нам. Тут створили куточок для відпочинку. Розвішали шпаківні і годівнички для птахів.)
Це наш Куточок Краси.
1. Вступна бесіда вчителя.
- Видатний вчитель В.О.Сухомлинський надихав і виховував дітей красою. З цією метою проводив живе, безпосереднє спілкування з природою. Милуємося красою , разом спілкуємося ми на нашій галявині.
Моє і ваше завдання, шановні батьки , навчити дитину: діяльності, яка приносить щастя, радість; куди треба спрямувати фізичні та духовні сили; ділитися радощами, труднощами, думками, переживаннями; мріяти, творити, берегти мрію; боротися зі злом і неправдою; як бути наодинці з власним сумлінням.
2. Ігри дітей з батьками.Гра «Спіймай слово».
Діти і батьки стають у коло. Посередині учасник гри з м’ячем. Він називає птахів, а серед них одне слово – назву іншого предмета. Наприклад: дятел, лелека, яблуко, синиця. Учень, якому випадає ловити м’яч, на слово «яблуко» повинен його пропустити.
3. «Інтерв’ю з деревами».
Учні уявляють, що дерева вміють розмовляти.
Інтерв’ю «Учень -дерево»(батьки ):
- Хто ти?
- Як тебе звати?
- Де ти живеш?
- Який в тебе настрій і чому?
- Про що ти мрієш?
- Щоб я міг для тебе зробити?
4. Тест для батьків.
Роздаю батькам окремі аркуші з тестом «Які ми батьки?»
Потім обговорюємо з ними один із пунктів тесту: «Чи усвідомлюєте ви, що середовище, яке оточує дитину, на неї істотно впливає?»
5. Естетична бесіда – роздуми для батьків і дітей.
Текст В.О.Сухомлинського «Лист до батька».
У Зіни занедужав батько. Його поклали у лікарню. Засумувала дівчинка.
Стояли люті січневі морози. Мама зібралася до батька у лікарню. І Зіні хочеться до тата, але мама не пускає: мороз великий.
- Ось листа напиши, - каже мама,- я передам.
А Зіна не вміє писати. Але малювати вміє. І вона намалювала татові листа.
Намалювала себе в ліжечку із широко роплющеними очима. Це означало: «Тату, я й уночі не сплю, все думаю про тебе».
Потім намалювала себе із татком у лісі. Навколо – дерева, а вони з татком збирають квіти.
Це означало : «Тату, швидше повертайся, знову підемо з тобою у ліс, будемо квіти збирати».
Потім захотілося їй написати: «Тату, я дуже – дуже люблю тебе». Довго думала Зіна, як це намалювати . І намалювала сонце.
(«Емоційне сприймання – азбука будь – якого вихованця» В.О.Сухомлинський).
6. Домашнє завдання – загадки для батьків.
1. Маленький, чепурненький,
Крізь землю пройшов,
Червону шапочку знайшов.
2. Сам вечірньої години
Заховався в кущ калини.
Він на дудку голосну
Грає пісню чарівну.
3. ЇЇ кожен у лісі збирає,
Якщо тільки ведмідь дозволяє.
А солодка яка!Запашна!
До смаку всім на світі вона.
4. Весною зеленіла,
Влітку загоріла,
Червоні корали
Восени наділа.
7. Як красиво описує наш улюблений письменник ліс.
Читаємо оповідання В.О.Сухомлинського « Осінні сни клена» , «Клен зітхнув».
8. Висновок.
Тісний зв’язок «учитель – учні – батьки» допомагає запобігти багатьом труднощам і невдачам, характерним для процесу виховання, уникати гірких несподіванок.
Немає коментарів:
Дописати коментар