Навчання грамоти: українська мова


             Навчання грамоти: українська мова
Тема: Закріплення написання рядкової букви п («пе»). Написання слів, речень.
Мета: повторити і закріпити навички написання рядкової букви п («пе»); вміти поєднувати її з вивченими буквами у складах, словах, реченнях; розвивати мовлення учнів, спостережливість, пізнавальні інтереси, дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність та любов до птахів.
Обладнання: мовний матеріал, предметні малюнки, матеріал для «хвилинки доброти».
             Хід уроку 
І. Привітання до гостей.
ІІ. Емоційне налаштування на урок.
-         Діти, я рада вас вітати на нашому уроці письма, на якому ми вчимося…
-         Посміхніться один одному, посміхніться мені, аби цей урок приніс нам радість творчості і спілкування.
-         Тож давайте разом проведемо аутотренінг і налаштуємось на урок:
                                  -Я ходжу до школи.
                                  -Мене навчають читати, писати, рахувати.
                                  - Я хочу все вміти.
                                  -У мене вийде все якнайкраще.
                                  -Я – молодець.
-А яким має бути наш урок? А якими ви повинні бути, щоб урок пройшов успішно?
Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо урок, а він у нас буде по – справжньому особливим. Але все залежить від вашої активності та уважності, тільки тоді ми зможемо виконати багато цікавих завдань.
                      2. Вправа з долоньками.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1.     Гра «Камінь – вата» (називаю слова, якщо в слові є м'який приголосний, то діти  говорять «вата», а якщо слово вимовляється твердо – «камінь». Наприклад: осінь, вода, вінок, півень, сонце, небо, липа, клітка, лінь, папуга.
2.     Вправа «Парасолька» (на дошці намальована парасолька з крапельками, в крапельках написані друковані літери. Завдання: друковані літери перевести у писані).
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
1.     Гра «Озвуч малюнок». (на дошці – малюнки: пенал, телевізор, автобус, хліб. Завдання: озвучити кожен малюнок, назвати перші звуки у поданих словах і скласти слово).
            -Назвіть перший звук у слові птах. Який він? Дайте характеристику. Якою буквою він позначається на письмі? Назвіть слова із буквою «пе».
V.Повідомлення теми і мети. Мотивація.
- Сьогодні на уроці ми повторимо та закріпимо написання рядкової букви п(«пе»), вміння писати вивчені букви та поєднувати між собою. Спостережливі учні визначать,як одна буква може змінити значення слова; уважні – правильно назвуть кількість слів у реченні; кмітливі – розкриють секрет читання писаними буквами; а інші доведуть свою думку про те,як же зараз живеться птахам, що треба робити, щоб їхні голоси було чути і взимку.
VІ. Робота в зошиті. Промовляння лічилки.
Зошит свій я розкриваю,
Навскоси його кладу.
Олівець я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
ü Повторення правил сидіння за партою, користування олівцем і зошитом під час письма.
Правила сидіння за партою
-         Сидіти треба зручно,ноги тримати на підлозі всією ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трішки вліво і вниз,щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту.
Вправи для розвитку м'язів руки
v Коливання олівця;
v Колові оберти кистю.


1.     Повторення написання рядкової букви п («пе»).
2.     Письмо буквосполучень па,по,пу,пі та добирання слів (гра «Аукціон).

Пальчикова гімнастика
3.     Письмо слова спів.
4.     Хвилинка доброти.
-         На вашу думку,як зараз живеться пташкам? Чому?
-         А що слід робити щоб пташині голоси і взимку було чути ,ви скажете після такої розмови.
Вчитель: Скрізь мороз лютує,
                 Віхола танцює,
                 А горобчик між снігами
                 Мерзне,голодує.
Дитина: Залітай до хати,
               Їжі в нас багато:
               Ось халва і мандарини,
               Ось горіх і апельсини.
               Можеш вибирати.
Горобчик: Все у вас чудове,
                   Та мені лиш крихту хліба
                   Дайте в день зимовий.
5.     Написання слів липа,лапа.
6.     Пальчикова гімнастика
7.     Письмо речень: Он пасіка. Ми співали.
VІІ. Підсумок уроку.
-         Над чим працювали?
-         Що видалося виконувати складно?
-         Вдома розкажу батькам про…
        Вправа «Дружнє коло» ( стати в коло,взятися за руки, передати тепло своїх долоньок і сказати: «Дякую за співпрацю»).

Немає коментарів:

Дописати коментар