Година спілкування-тренінг
Тема: Класні
посиденьки «Я та мої друзі»
Мета: Розширити
уявлення дітей про те,що таке дружба; сприяти поглибленому осмисленню понять
«дружба» і «друг»; формувати моральні якості учнів; виховувати товариськість у
спілкування з однолітками, бажання товаришувати,дружити.
Обладнання: мовний
матеріал, силуети хмаринок, яблук,гілочки, нитки.
Хід заходу
І. Привітання.
Другу руку
простягніть,
Посмішку усім
пошліть.
Добрий день!Добрий
день!
Нашу зустріч
розпочнем.
ІІ. Вправа «Коло
дружби».
- Зараз
ми з вами утворимо міцне коло дружби. Для цього треба простягнути руку сусідові
зі словами « Я даю руку…»
ІІІ. Мотивація
діяльності.
-
Зараз
усі ви – школярі. Основна ваша праця – навчання. Воно вимагає вміння жити в
колективі, довіряючи одне одному, організованості, дисципліни,відповідальності
за свої слова та вчинки. Саме в школі ви вчитеся підпорядковувати свої інтереси
інтересам класу,шанувати старших, довіряти й поважати товаришів.
-
Тому
наше завдання полягає в тому, що ми
сьогодні з вами продовжимо розмову про дружбу,друзів і «зростимо» сад дружби.
-
А
чи цікава вам ця тема? (свої думки нашепочіть крапелькам,які лежать у вас на
партах ).
-
А
щоб наша розмова була веселою,проведемо розминку
Гра – розминка «Це мій кращий друг і я»
Якщо
відповідь про вас,промовляєм хором враз: «Це все я ,це все я,це мій кращий друг
і я». Якщо ні – то мовчимо і тихенько сидимо. А тепер давайте грати – треба нам
відповідати.
Рано - вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас ?
Хто приходить зранку
в клас із запізненням на час?
Хто уміє берегти ручки,зошити й книжки?
А хто граючи в футбол у вікно заб'є нам гол?
Хто веселу вдачу
має і усім допомагає?
ІV.Актуалізація
опорних знань.
-
Діти,а
з ким можна дружити? Вправа «Асоціативний кущ».
На що схожа дружба?
Для чого потрібна дружба?
Якими ми повинні бути,щоб з нами хотіли дружити?
V. Вправа «Проженемо
темні хмари» (діти обирають хмаринку і приклеюють над садом). (У мене на столі
лежать різні хмарки,з одних йде холодний, неприємний дощ , який все руйнує,
навіть дружбу. А з інших – йде теплий, привітний дощик,який все оживляє).
- Тож давайте разом оберемо ,який дощ піде в
нашому саду дружби (на хмарках слова : доброта, сміливість, чесність,справедливість,
веселість, уважність, злість, жадібність, заздрість, брехливість, неохайність).
VІ. Вправа «Кущик друзів». (У кожного з вас є «кущик
дружби», тож намалюйте на ньому стільки квіточок, скільки у вас друзів, а в
серединці напишіть першу букву імені друга).
VІІ. Рольова гра
(Розмова доньки та матері).
Справжні подруги
Першокласниця Людмила
Вранці мамі заявила:
-
Все!
До школи я не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
Відмовляється дружити.
Здивувалась мама дуже:
-
Ви
ж були найкращі друзі!
-
Так.
Але сказала Рита
Поки буду я ходити
Не у джинсах , а в спідниці –
Їй не хочеться й дивиться,
Бо вона вважає: Жінці
Для краси потрібні джинси…
Мамо!Дружбу виручай!
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
На похнюплену Людмилу,
А потім мовила:
-
Діла-а…
-
Ви
– справжні подруги! – й пішла…
А ви що скажете мені: це справжні подруги чи ні?
VІІІ. «Зустріч з казкою».
(у кожного на парті лежить гілочка).
-
Діти,
в одній казці розповідається про батька,який був дуже старий – старий. Він
покликав своїх синів, дав їм по гілочці в руки та попросив переламати (зробіть
і ви це). Сини виконали батькову волю ,
переламавши ці гілочки . Тоді батько зібрав ті гілочки до купи, перев'язав їх і
знову попросив зробити те саме ( зробіть це ), але сини не змогли переломити
цей оберемочок . Тоді батько сказав : «Ось так і в житті , кожного з вас окремо
легко скривдити , образити, а якщо ви будете разом ,то ніякі вороги вас не
здолають , не зламають , і всі не гаразди ви легко здолаєте».
-
Тож
давайте зберемо гілочки в оберемок , який стане символом єдності нашого класу,
символом дружби.
ІХ. Гра «Лови
помилку» (закони – правила дружби). Якщо вірно – промовляють так, якщо ні-
кажуть «тік-так, це не так».
Один за всіх і всі за одного.
Обманюй друга,коли тобі це
вигідно.
Розділи з другом і радість ,і
смуток.
Підтримай друга у біді.
Свого друга
ображай,обзивай,зрідка кусай.
Бережи друга ,не ображай,не
обзивай його.
Поступайтеся один одному.
Будь з другом чесним та
відвертим.
-
Отже,ми
прийняли справжні закони нашої дружної шкільної родини.
(діти
промовляють із закритими очима).
ЯКЩО
ДРУЖИТЬ УВЕСЬ КЛАС,
УСПІХ
БУДЕ ПОВСЯКЧАС.
ВСЕ
НАМ ЛЕГКО УДАЄТЬСЯ,
ВЕСЕЛО
УСІМ ЖИВЕТЬСЯ.
Х. Підсумок
заняття. Гра « Плоди».
(на яблучках
написані слова, близькі за значенням до слова «дружба»: злагода,
чуйність,братерство, єдність, співчуття, товариськість, взаємовиручка, турбота,
повага, ввічливість,допомога,взаєморозуміння)
-
Отже,
друзів пов'язує велика довіра , повага один до одного.
Немає коментарів:
Дописати коментар