Година спілкування-тренінг


Година спілкування-тренінг
Тема: Класні посиденьки «Я та мої друзі»
Мета: Розширити уявлення дітей про те,що таке дружба; сприяти поглибленому осмисленню понять «дружба» і «друг»; формувати моральні якості учнів; виховувати товариськість у спілкування з однолітками, бажання товаришувати,дружити.
Обладнання: мовний матеріал, силуети хмаринок, яблук,гілочки, нитки.
Хід заходу
І. Привітання.
Другу руку простягніть,
Посмішку усім пошліть.
Добрий день!Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем.
ІІ. Вправа «Коло дружби».
-        Зараз ми з вами утворимо міцне коло дружби. Для цього треба простягнути руку сусідові зі словами « Я даю руку…»
ІІІ. Мотивація діяльності.
-         Зараз усі ви – школярі. Основна ваша праця – навчання. Воно вимагає вміння жити в колективі, довіряючи одне одному, організованості, дисципліни,відповідальності за свої слова та вчинки. Саме в школі ви вчитеся підпорядковувати свої інтереси інтересам класу,шанувати старших, довіряти й поважати товаришів. 
-         Тому наше завдання полягає  в тому, що ми сьогодні з вами продовжимо розмову про дружбу,друзів і «зростимо» сад дружби.
-         А чи цікава вам ця тема? (свої думки нашепочіть крапелькам,які лежать у вас на партах ).
-         А щоб наша розмова була веселою,проведемо розминку
Гра – розминка «Це мій кращий друг і я»
Якщо відповідь про вас,промовляєм хором враз: «Це все я ,це все я,це мій кращий друг і я». Якщо ні – то мовчимо і тихенько сидимо. А тепер давайте грати – треба нам відповідати.

Рано - вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас ?
Хто приходить зранку  в клас із запізненням на час?
Хто уміє берегти ручки,зошити й книжки?
А хто граючи в футбол у вікно заб'є нам гол?
 Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

ІV.Актуалізація опорних знань.

-         Діти,а з ким можна дружити? Вправа «Асоціативний кущ».
*    На що схожа дружба?
*    Для чого потрібна дружба?
*    Якими ми повинні бути,щоб з нами хотіли дружити?
V.  Вправа «Проженемо темні хмари» (діти обирають хмаринку і приклеюють над садом). (У мене на столі лежать різні хмарки,з одних йде холодний, неприємний дощ , який все руйнує, навіть дружбу. А з інших – йде теплий, привітний дощик,який все оживляє).
-  Тож давайте разом оберемо ,який дощ піде в нашому саду дружби (на хмарках слова : доброта, сміливість, чесність,справедливість, веселість, уважність, злість, жадібність, заздрість, брехливість, неохайність).
VІ. Вправа «Кущик друзів». (У кожного з вас є «кущик дружби», тож намалюйте на ньому стільки квіточок, скільки у вас друзів, а в серединці напишіть першу букву імені друга).
VІІ.  Рольова гра (Розмова доньки та матері).
Справжні подруги
Першокласниця Людмила
Вранці мамі заявила:
-         Все! До школи я не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
Відмовляється дружити.
Здивувалась мама дуже:
-         Ви ж були найкращі друзі!
-         Так. Але сказала Рита
Поки буду я ходити
Не у джинсах , а в спідниці –
Їй не хочеться й дивиться,
Бо вона вважає: Жінці
Для краси потрібні джинси…
Мамо!Дружбу виручай!
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
На похнюплену Людмилу,
А потім мовила:
-         Діла-а…
-         Ви – справжні подруги! – й пішла…
А ви що скажете мені: це справжні подруги чи ні?
VІІІ. «Зустріч з казкою».  (у кожного на парті лежить гілочка).
-         Діти, в одній казці розповідається про батька,який був дуже старий – старий. Він покликав своїх синів, дав їм по гілочці в руки та попросив переламати (зробіть і ви це).  Сини виконали батькову волю , переламавши ці гілочки . Тоді батько зібрав ті гілочки до купи, перев'язав їх і знову попросив зробити те саме ( зробіть це ), але сини не змогли переломити цей оберемочок . Тоді батько сказав : «Ось так і в житті , кожного з вас окремо легко скривдити , образити, а якщо ви будете разом ,то ніякі вороги вас не здолають , не зламають , і всі не гаразди ви легко здолаєте».
-         Тож давайте зберемо гілочки в оберемок , який стане символом єдності нашого класу, символом дружби.
ІХ. Гра «Лови помилку» (закони – правила дружби). Якщо вірно – промовляють так, якщо ні- кажуть «тік-так, це не так».
Один за всіх і всі за одного.
Обманюй друга,коли тобі це вигідно.
Розділи з другом і радість ,і смуток.
Підтримай друга у біді.
Свого друга ображай,обзивай,зрідка кусай.
Бережи друга ,не ображай,не обзивай його.
Поступайтеся один одному.
Будь з другом чесним та відвертим.
-         Отже,ми прийняли справжні закони нашої дружної шкільної родини.
(діти промовляють із закритими очима).
ЯКЩО ДРУЖИТЬ УВЕСЬ КЛАС,
УСПІХ БУДЕ ПОВСЯКЧАС.
ВСЕ НАМ ЛЕГКО УДАЄТЬСЯ,
ВЕСЕЛО УСІМ ЖИВЕТЬСЯ.
Х. Підсумок заняття. Гра « Плоди».
(на яблучках написані слова, близькі за значенням до слова «дружба»: злагода, чуйність,братерство, єдність, співчуття, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість,допомога,взаєморозуміння)
-         Отже, друзів пов'язує велика довіра , повага один до одного.

Немає коментарів:

Дописати коментар