Дослідницька діяльність


Мета: з'ясувати властивості повітря і значення повітря в природі;навчити досліджувати властивості повітря; проводити досліди; фіксувати й аналізувати результати; дотримуватися інструкцій і правил техніки безпеки при проведенні демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання: посудина з водою,порожня пляшка, насос, стаканчики з водою і трубочки, повітряні кульки.
Хід уроку
І. Емоційне налаштування на урок.
Урок природознавства
Розпочинаємо з вами.
А займемося сьогодні
Серйозними ділами.
Розкриємо віконце
В чудовий світ природи.
Тож часу не втрачаємо ,
Зручнесенько сідаємо
І до роботи приступаємо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
     Фенологічні спостереження.
Повідомлення «синоптиків».
1-ша група. Сьогодні 16 листопада, четвер. Небо…Сонце…В повітрі відчутна прохолода.
2-га група. Ідучи до школи, я помітив, що…
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
-     Дізнатися,про що буде йти мова на нашому уроці,ми зможемо лише відгадавши загадку.
КУДИ СТУПИШ – ВСЮДИ МАЄШ,
ХОЧ НЕ БАЧИШ, А ВЖИВАЄШ.
ТАКЕ ВЕЛИКЕ,ЩО ЗАЙМАЄ УВЕСЬ СВІТ,
ТАКЕ МАЛЕНЬКЕ,ЩО В ЩІЛИНУ ЗАЙДЕ. (ПОВІТРЯ)
2    «У нас в гостях Сойка Синьокрила».
-        Що ви знаєте про повітря?
Потім сумно додала:
-    Ніхто повітря не помічає. Та,якби не повітря, я б ні дихати,ані літати не змогла. Ось яке важливе повітря!
-     Наша планета Земля з усіх боків оточена повітря, яким ми дихаємо. Проте ми його не бачимо,тому що воно… Сьогодні ми за допомогою дослідів визначимо властивості повітря.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-         Для чого нам потрібне повітря?
-         Що станеться,якщо повітря раптом зникне?
-         Де знаходиться повітря?(Заповнює всі щілини).
-         Ви можете торкнутися повітря? (Проведемо дослід і ви відчуєте його).
Дослід 1. Поліетиленовий пакет, «упіймайте» ним повітря. Закрутити. Пакет наповнений повітрям. Роблю невеликий отвір, натискую і виходить повітря.
 Дослід 2. Візьміть зошит і махніть біля обличчя.
-       Що відчула шкіра вашого обличчя? (легенький вітерець). Чому він утворився? (Бо вітер – це рух повітря).
-         Що ви бачите навколо себе? Повітря заважає нам бачити предмети? А чи можемо ми побачити повітря?
Дослід 3. Опускаємо у посудину з водою закриту порожню пляшку. Що ви бачите? Тепер відкриваємо і опускаємо її. Що відбувається?

Дослід 4. Візьміть повітряну кульку. Надуйте її .
-        Що ви спостерігаєте?
-        Ми чуємо,як ллється вода,як ходять люди. А чи можемо ми почути повітря?

Дослід 5. Велосипедним насосом накачуємо повітря.


Дослід 6. Вправа «Бульбашка».

                                     
-         Ви були в лісі? Вдихали лісове повітря? Чим воно пахне? (Лісом). Гуляли берегом річки? Що відчували? Коли мама пече пиріг? 
Отже, повітря запаху не має.
-         Але іноді невидиме повітря стає помітним ,коли  в ньому занадто багато диму,стає важко дихати.

V. Узагальнення та систематизація знань.

        1. Завдання для друга природи.
Розкажи,які з твоїх іграшок наповнені повітрям.

VІ.Підсумок уроку.

1.     Гра «Незакінчене речення».
«Сьогодні я вчився…»
«Найбільше сподобалося…»
«Вдома розкажу батькам…»

Немає коментарів:

Дописати коментар