Мета: з'ясувати
властивості повітря і значення повітря в природі;навчити досліджувати
властивості повітря; проводити досліди; фіксувати й аналізувати результати;
дотримуватися інструкцій і правил техніки безпеки при проведенні
демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання:
посудина з водою,порожня пляшка, насос, стаканчики з водою і трубочки,
повітряні кульки.
Хід уроку
І. Емоційне налаштування
на урок.
Урок природознавства
Розпочинаємо з вами.
А займемося сьогодні
Серйозними ділами.
Розкриємо віконце
В чудовий світ природи.
Тож часу не втрачаємо ,
Зручнесенько сідаємо
І до роботи приступаємо.
ІІ. Актуалізація
опорних знань.
1 Фенологічні
спостереження.
Повідомлення
«синоптиків».
1-ша група.
Сьогодні 16 листопада, четвер. Небо…Сонце…В повітрі відчутна прохолода.
2-га група. Ідучи
до школи, я помітив, що…
ІІІ. Мотивація
навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
- Дізнатися,про
що буде йти мова на нашому уроці,ми зможемо лише відгадавши загадку.
КУДИ
СТУПИШ – ВСЮДИ МАЄШ,
ХОЧ
НЕ БАЧИШ, А ВЖИВАЄШ.
ТАКЕ
ВЕЛИКЕ,ЩО ЗАЙМАЄ УВЕСЬ СВІТ,
ТАКЕ
МАЛЕНЬКЕ,ЩО В ЩІЛИНУ ЗАЙДЕ. (ПОВІТРЯ)
2 «У
нас в гостях Сойка Синьокрила».
- Що
ви знаєте про повітря?
Потім
сумно додала:
- Ніхто
повітря не помічає. Та,якби не повітря, я б ні дихати,ані літати не змогла. Ось
яке важливе повітря!
- Наша
планета Земля з усіх боків оточена повітря, яким ми дихаємо. Проте ми його не
бачимо,тому що воно… Сьогодні ми за допомогою дослідів визначимо властивості
повітря.
ІV.
Вивчення нового матеріалу.
-
Для
чого нам потрібне повітря?
-
Що
станеться,якщо повітря раптом зникне?
-
Де
знаходиться повітря?(Заповнює всі щілини).
-
Ви
можете торкнутися повітря? (Проведемо дослід і ви відчуєте його).
Дослід 1.
Поліетиленовий пакет, «упіймайте» ним повітря. Закрутити. Пакет наповнений
повітрям. Роблю невеликий отвір, натискую і виходить повітря.
Дослід 2. Візьміть
зошит і махніть біля обличчя.
- Що
відчула шкіра вашого обличчя? (легенький вітерець). Чому він утворився? (Бо
вітер – це рух повітря).
-
Що
ви бачите навколо себе? Повітря заважає нам бачити предмети? А чи можемо ми
побачити повітря?
Дослід 3. Опускаємо
у посудину з водою закриту порожню пляшку. Що ви бачите? Тепер відкриваємо і
опускаємо її. Що відбувається?
Дослід 4. Візьміть
повітряну кульку. Надуйте її .
- Що
ви спостерігаєте?
- Ми
чуємо,як ллється вода,як ходять люди. А чи можемо ми почути повітря?
Дослід 5.
Велосипедним насосом накачуємо повітря.
Дослід 6. Вправа
«Бульбашка».
-
Ви
були в лісі? Вдихали лісове повітря? Чим воно пахне? (Лісом). Гуляли берегом
річки? Що відчували? Коли мама пече пиріг?
Отже,
повітря запаху не має.
-
Але
іноді невидиме повітря стає помітним ,коли
в ньому занадто багато диму,стає важко дихати.
V.
Узагальнення та систематизація знань.
1. Завдання для друга
природи.
Розкажи,які з твоїх іграшок наповнені повітрям.
VІ.Підсумок
уроку.
1.
Гра
«Незакінчене речення».
«Сьогодні я вчився…»
«Найбільше сподобалося…»
«Вдома розкажу батькам…»
Немає коментарів:
Дописати коментар