Батьківські збори серед природи «Виховуємо красою»

А батьки поряд з нами… 
Якими мають бути очі людини, щоб їх можна було назвати красивими, і що вони повинні вміти бачити? Якими мають бути руки людини, щоб їх можна було назвати красивими, і що вони повинні вміти робити? Так народжується Куточок Краси. 

У кожного з нас є улюблені місця, де ми почуваємося по–особливому, відчуваємо насолоду і спокій, які дарує нам природа. 

Багатство краси, емоційна глибина, духовна повнота- це та сфера життя колективу, завдяки якій відбувається самопізнання й самовиховання. Людське спілкування – надзвичайно широке. 

Моє завдання зробити це спілкування таким, щоб воно облагороджувало особистість, збагачувало її моральну красу. 

Милуємося красою та спілкуюся з дітьми, батьками і ми на нашій галавині, застосовуючи спадщину великого наставника, вчителя від Бога В.О.Сухомлинського, який вважав, що «єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування». 


Мета: розвивати емпатію, творчу уяву; показати дітям і батькам, що людина через красу природи може подарувати собі короткий відпочинок; створювати умови для емоційного самовираження; виховувати гармонію відносин людини і природнього середовища. 

Обладнання: оповідання В.О. Сухомлинського «Казки школи під голубим небом». 

Місце проведення: ліс за селом. 

Хід роботи 

(Йдемо з дітьми та їхніми батьками до лісу, знаходимо затишне місце. Воно сподобалося нам. Тут створили куточок для відпочинку. Розвішали шпаківні і годівнички для птахів.) 

Це наш Куточок Краси. 

1. Вступна бесіда вчителя. 

- Видатний вчитель В.О.Сухомлинський надихав і виховував дітей красою. З цією метою проводив живе, безпосереднє спілкування з природою. Милуємося красою , разом спілкуємося ми на нашій галявині. 

Моє і ваше завдання, шановні батьки , навчити дитину: діяльності, яка приносить щастя, радість; куди треба спрямувати фізичні та духовні сили; ділитися радощами, труднощами, думками, переживаннями; мріяти, творити, берегти мрію; боротися зі злом і неправдою; як бути наодинці з власним сумлінням. 

2. Ігри дітей з батьками.Гра «Спіймай слово». 

Діти і батьки стають у коло. Посередині учасник гри з м’ячем. Він називає птахів, а серед них одне слово – назву іншого предмета. Наприклад: дятел, лелека, яблуко, синиця. Учень, якому випадає ловити м’яч, на слово «яблуко» повинен його пропустити. 

3. «Інтерв’ю з деревами». 

Учні уявляють, що дерева вміють розмовляти. 

Інтерв’ю «Учень -дерево»(батьки ): 

- Хто ти? 

- Як тебе звати? 

- Де ти живеш? 

- Який в тебе настрій і чому? 

- Про що ти мрієш? 

- Щоб я міг для тебе зробити? 

4. Тест для батьків. 

Роздаю батькам окремі аркуші з тестом «Які ми батьки?» 

Потім обговорюємо з ними один із пунктів тесту: «Чи усвідомлюєте ви, що середовище, яке оточує дитину, на неї істотно впливає?» 

5. Естетична бесіда – роздуми для батьків і дітей. 

Текст В.О.Сухомлинського «Лист до батька». 

У Зіни занедужав батько. Його поклали у лікарню. Засумувала дівчинка. 

Стояли люті січневі морози. Мама зібралася до батька у лікарню. І Зіні хочеться до тата, але мама не пускає: мороз великий. 

- Ось листа напиши, - каже мама,- я передам. 

А Зіна не вміє писати. Але малювати вміє. І вона намалювала татові листа. 

Намалювала себе в ліжечку із широко роплющеними очима. Це означало: «Тату, я й уночі не сплю, все думаю про тебе». 

Потім намалювала себе із татком у лісі. Навколо – дерева, а вони з татком збирають квіти. 

Це означало : «Тату, швидше повертайся, знову підемо з тобою у ліс, будемо квіти збирати». 

Потім захотілося їй написати: «Тату, я дуже – дуже люблю тебе». Довго думала Зіна, як це намалювати . І намалювала сонце. 

(«Емоційне сприймання – азбука будь – якого вихованця» В.О.Сухомлинський). 

6. Домашнє завдання – загадки для батьків. 

1. Маленький, чепурненький, 

Крізь землю пройшов, 

Червону шапочку знайшов. 

2. Сам вечірньої години 

Заховався в кущ калини. 

Він на дудку голосну 

Грає пісню чарівну. 

3. ЇЇ кожен у лісі збирає, 

Якщо тільки ведмідь дозволяє. 

А солодка яка!Запашна! 

До смаку всім на світі вона. 

4. Весною зеленіла, 

Влітку загоріла, 

Червоні корали 

Восени наділа. 

7. Як красиво описує наш улюблений письменник ліс. 

Читаємо оповідання В.О.Сухомлинського « Осінні сни клена» , «Клен зітхнув». 

8. Висновок. 

Тісний зв’язок «учитель – учні – батьки» допомагає запобігти багатьом труднощам і невдачам, характерним для процесу виховання, уникати гірких несподіванок.

Немає коментарів:

Дописати коментар